Du kender selv dine løbevaner bedst

Artiklen er lavet i samarbejde med den eller de virksomheder, der linkes til i denne artikel. Indlægget er altså betalt - det samme gælder eventuelle hyperlænker.

Nu hvor mange fitnesscentre og idrætshaller har været lukket henover foråret, er det de færreste, som har haft helt nemt ved at komme i gang med at klare ærterne selv. Selvom man uden problemer ville kunne løbe sig en tur eller cykle ud til sine venner, så er det langt fra alle, der fik taget sig sammen, hvis der ikke var en træningsmakker eller et hold, som ventede og var afhængige af en. Men hvordan kan man sikre sig at få klaret sin træning, hvis man skal stå for det hele selv? Jo, du kan meget nærliggende finde en træner eller en løbeekspert, som kan være med til at lave en træningsplan for dig. Det er en plan, der skal passe til præcis dig, og det er derfor yderst vigtigt, at du er med i planlægningen, og du er med til at udforme dine egne træningspas.

Særligt hvis du er typen, der elsker at snøre dine løbesko til en god, gammeldags løbetur. Kun du kender dig selv bedst, og du kunne derfor også søge råd online og finde nogle eksperter, som kan hjælpe dig til først at få de mest korrekte løbesko og efterfølgende få lagt den mest hensigtsmæssige plan, så du ikke oplever skader.
Hvis du får hjælp, er det ikke alfa omega, du troligt følger planen. Oplever du smerte eller ubehag efter et par løbeture, bør du lytte til kroppen og på den måde slippe foden en smule fra speederen.

Hvis man skal lytte til eksperterne, så bør du besøge en løbebutik, som kan vurdere din hældning på fødderne og dermed vurdere, hvilke løbesko du bør investere i. Hvis du spørger os, handler det i højere grad om, hvilke sko du føler dig godt tilpas i. Hvis de ikke sidder godt eller er rare at løbe i, så bør du naturligvis vælge et andet par. Find eventuelt nogle modeller her.