Artiklen er lavet i samarbejde med den eller de virksomheder, der linkes til i denne artikel. Indlægget er altså betalt - det samme gælder eventuelle hyperlænker.

Når du er leder af en virksomhed, er det dit ansvar, at der er en god atmosfære på arbejdspladsen. En god atmosfære kan være flere, for det handler både om en social atmosfære og en fysisk atmosfære. I hvert fald er det vigtigt, at begge ting spiller, så alle har det godt, når de møder på arbejde. En god atmosfære på arbejdspladsen kan hjælpe til, at dine ansatte kommer gladere og dermed mere motiverede på arbejde.

De fysiske rammer

Først og fremmest er det vigtigt, at der er styr på de fysiske forhold. Det er dem, der skaber rammerne for alt det andet. Det er f.eks. nødvendigt, at dine ansatte sidder godt, når de arbejder, og at de har ordentligt lys. Det kan være svært for dig at vide, om tingene er gode nok for dem, men så skal du bare spørge dem. Desuden skal du sørge for, at der er et sundt indeklima med frisk luft. Det er vigtigt for dine ansattes sundhed. Det kan i de fleste tilfælde klares med udluftning jævnligt, men er I en større virksomhed, vil du være en god idé med et klimaanlæg. Du kan finde et klimaanlæg her. Et klimaanlæg vil kunne gøre en kæmpe forskel for indeklimaet på din arbejdsplads.

God kemi på arbejdspladsen

Når først der er styr på den fysiske atmosfære, er det vigtigt at gøre noget ud af kemien og stemningen på arbejdspladsen. Den kan du forbedre ved altid at snakke med dine medarbejdere. Hvis de skal forblive motiverede og glade, er du nødt til at vise dem, at du bemærker deres gode arbejde. Desuden skal du være med til at gøre det til at helt naturlig ting, at man giver konstruktiv kritik til hinanden. Hvis I er gode til at komme med konstruktiv kritik, tips og brugbare indvendinger til hinanden, vil I få skabt de allerbedste resultater.