Artiklen er lavet i samarbejde med den eller de virksomheder, der linkes til i denne artikel. Indlægget er altså betalt - det samme gælder eventuelle hyperlænker.

Det er en god idé at lægge kræfter i at få udarbejdet ordentlige tekster til din webshop, da det primært er teksterne, Google analysere, når de gennemgår din webshop. Det betyder, at du har bedre forudsætninger for at blive fundet i Googles organiske søgeresultater, hvis du har gode og gennemarbejdet tekstindhold på din hjemmeside.

Hvis ikke du har forstand på, hvordan du skriver tekster – eller hvis du bare ikke føler, at du har den fornødne tid, kan det være en god idé at hyre en professionel tekstforfatter, som kan hjælpe dig med at skrive gode og sælgende tekster, som bliver fundet i søgeresultaterne. Du kan finde en her: https://www.majbrittlund.dk/tekstforfatter/.

Er du besluttet på, at du alligevel selv vil give dig i kast med tekstforfatningen, får du herunder en række gode tips til, hvordan du skriver indhold, som rent faktisk bliver fundet. Det er en god idé at gøre dig umage og bruge tid på det, hvis du vil sikre dig, at de bliver succesfulde.

#1: Start med en søgeordsanalyse

Det første, du skal gøre, er at udarbejde en indledende søgeordsanalyse, som kan danne ramme om det efterfølgende arbejde. Det er her, du finder ud af, hvilke søgeord folk indtaster i Google, når de finder de produkter, du sælger. Derfor bør du starte med en indledende søgeordsanalyse.

#2: Skriv en uddybende tekst, hvor søgeordene nævnes

Nu skal du skrive teksten. Det er en god idé at lægge nogle kræfter i at skrive en så lang tekst, som du har mulighed for, uden det bliver tyndt indhold. Start med at skrive alt det, der falder dig ind, hvorefter du eventuelt kan fjerne det, der ikke er nyttigt for selve produktet, du beskriver.

#3: Sørg for, at søgeordet indgår i både overskrift og underoverskrift

Sørg for, at du skriver søgeordene i teksten, men også at du nævner dem i overskrifterne, da de sender en indikation til Google om, hvad teksten omhandler. Det er derfor vigtigt, at du har mange overskrifter, hvor dine primære søgeord bliver nævnt.